Co to jest artykuł SEO?
Branża SEO ostatnimi laty uległa dużemu przeobrażeniu. Powodem zmian były stopniowo wprowadzane udoskonalenia do algorytmów wyszukiwarek internetowych. W szczególności wyszukiwarki Google, która zdobyła największą cześć internetowego rynku w kraju i za granicą. Z czasem pełnowartościowe artykuły należycie wyczerpujące dany temat stały się najlepszą walutą nie tylko stron specjalistycznych i branżowych czy witryn najznamienitszych w kraju blogerów, lecz także tych wszystkich stron internetowych, które postanowiły walczyć o każdego klienta w sieci.
Jak to bywało?
W zamierzchłych już czasach, patrząc z punktu widzenia błyskawicznego rozwoju sieci internetowej i świata komputerów, najważniejszą rolę w budowie pozycji w wynikach wyszukiwania miały słowa kluczowe i ich maksymalne nagromadzenie w tekście. Tym sposobem pisywało się teksty preclowe, a później zapleczówki, w które pakowało się tyle głównych fraz, że każdego, kto by to przeczytał, rozbolałaby głowa już po drugim akapicie tekstu.
Google, stopniowo zmieniając swój algorytm, większą uwagę zaczęło zwracać na kompozycje i wartość merytoryczną udostępnianych w sieci tekstów. Tak zapleczówki wyprzedziły teksty preclowe, a po pewnym, dość konstruktywnym czasie, zaczęto stawiać na nieco dłuższe i jakościowe treści w formie artykułów SEO.
W nich również wartość mają kluczowe frazy, ale ich rozmieszczenie musi być prawidłowe. Ponadto dobry podział tekstu na akapity, poprawność gramatyczna i stylistyczna tekstu oraz zdecydowana wartość merytoryczna, która pozwala na osiągnięcie największego user experience zdobyły na znaczeniu. Teraz stoją na szczycie piramidy SEO, która prowadzi prostą, lecz wymagającą drogą do osiągnięcia pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Tych miejsc, gdzie internauci zaglądają najchętniej, bo przecież nawet do 80 procent z nich wybiera wyłącznie spośród pierwszych trzech miejsc w wynikach bezpłatnego wyszukiwania na podstawie wklepanych fraz kluczowych.
Wraz ze zwiększeniem konkurencji na internetowym rynku w niemal każdej branży i niszy równie dużym zainteresowaniem zaczęły cieszyć się frazy kluczowe z długim ogonem. Te, które są wyszukiwane nieco rzadziej, lecz lepiej określają specyfikę prowadzonej przez nas działalności oraz chętniej precyzowane są przez odbiorców, którzy dobrze wiedzą czego szukają. Są to także frazy, których pozycjonowanie jest znacznie łatwiejsze do osiągnięcia, tańsze w realizacji i które trafiają często w niezagospodarowaną część internetowego rynku, w który konkurencja jeszcze nie postanowiła inwestować dużych pieniędzy przeznaczonych na marketing.
Czym wyróżnia się dobry artykuł SEO?
W pierwszej kolejności artykuł SEO musi spełnić warunek dostarczenia wartościowej treści dla internauty. Dzięki jej walorom pozostanie on dłużej na naszej witrynie, a być może wykona także inne działanie, jak choćby zapoznanie się z pozostałą jej treścią, skorzystanie z naszych usług, zapisanie się do newslettera, pozostawienie danych kontaktowych czy zakup oferowanych przez nas produktów. Każde działanie, które może przynieść nam zysk teraz lub w niedalekiej przyszłości.
Ważnym zadaniem artykułów SEO, które z oczywistych względów powinny pomóc nam pozycjonować naszą witrynę, jest budowanie pozycji specjalisty, fachowca w jednej lub kilku dziedzinach. Tak zbudowana opinia pomaga jeszcze bardziej w budowie zaufania między naszą witryną a odbiorcą.
Wiedzą o tym nie tylko rodzime firmy, które na wielką skalę budują specjalistyczne blogi, stające się integralną częścią ich sieciowej działalności. Ponieważ budowa relacji i zaufania pomiędzy klientem a sprzedawcą i usługodawcą są dziś najlepszą walutą nie tylko w internecie, to wyrobienie sobie odpowiedniej renomy poprzez blogowanie może realnie przysporzyć każdej firmie dużą liczbę zadowolonych odbiorców. Oni nie tylko zaproszą innych do polubienia tej witryny, ale i powrócą, by znów skorzystać z jej oferty.
Dobrze skrojony artykuł SEO musi spełniać kilka podstawowych norm. Musi mieć dobrze zaprojektowaną strukturę i odpowiednio rozmieszczone po akapitach słowa kluczowe. Również spełniać zadania maksymalizacji user experience, która ma największą wartość w tekstach sieciowych. Być odpowiedniej długości, choć im więcej wartościowych informacji przekażemy, tym znacznie lepiej. Zatrzymać internautę na naszej witrynie i w miarę możliwości powodować jak najmniejszą liczbę odrzuceń. Język artykułu także powinien być nienaganny, a co za tym idzie pozbawiony wszelkich błędów gramatycznych i stylistycznych.
Po co zajmować się SEO strony internetowej?
Dopóki piszemy bloga wyłącznie dla własnej przyjemności, nie czyniąc tego z chęci zysku, budowania renomy firmy czy famy własnego nazwiska, SEO będzie nam pomocne tylko o tyle, o ile zależeć będzie nam choćby na wymianie zdań z czytelnikami, którzy często chętnie pozostawiają pod internetowymi wpisami swoje komentarze. Gdy zaczniemy na poważnie zajmować się własnym biznesem lub zapragniemy w końcu po dłuższym czasie wyrobić sobie miano specjalisty i zostać rozchwytywanym influencerem, wtedy wiedza i umiejętność tworzenia treści SEO okażą się tym, co najbardziej zbliży nas do odniesienia sukcesu i realizacji planów.
Najlepszym sposobem, aby nie trudzić się przez długi czas, pozostając w cieniu tych, którzy postanowili się nieco dokształcić, jest projektowanie wpisów i artykułów na własnej witrynie od razu z wykorzystaniem zasad sprecyzowanych przez specjalistów zajmujących się na co dzień algorytmami pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google. Tak za jednym zamachem spełnimy się, jako zwykły amatorski twórca treści, a być może i osiągniemy nieco więcej, gdy będziemy publikować treści, które rzeczywiście potrafią pozycjonować. Upieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu, zarazem ciesząc się z uzyskania wartościowych opinii czytelników, jak i sukcesem, który jest tylko na wyciągnięcie ręki.