Po co pisać artykuły zgodne z zasadami SEO?
Kiedyś to precle, potem zapleczówki, a dziś artykuły SEO wykonują najlepszą pracę internetowym witrynom, sklepom, usługodawcom i blogom. Wraz z systematycznie ulepszanymi algorytmami wyszukiwarek, a przede wszystkim wiodącej prym wyszukiwarki Google, artykuły tworzone zgodnie z zasadami SEO są najlepszym motorem napędowym witryn, które konkurują o każdego internetowego klienta.
Wedle statystyki
W głównej mierze, bo nawet w 80 procentach, internauci klikają wyłącznie w pierwsze trzy witryny wyświetlone po wpisaniu wyszukiwanej przez nich frazy. To oznacza, że aż 80 procent internetowego rynku na każdą frazę kluczową przypada zaledwie na maksymalnie trzy witryny internetowe. Znalezienie się na jednym z nich może stać się najskuteczniejszym wsparciem rozwoju naszego sieciowego biznesu.
Tak pokazują statystyki, które niewiele mogą się w tej mierze mylić, gdy każde kliknięcie jest policzalne. To właśnie tam powoli rodzi się największy rynek internetowy reklamy, a jednocześnie sieć staje się najlepszym miejscem do zaistnienia w przypadku nowych firm, które pragną dotrzeć do odbiorcy z usługą czy towarem. Tam zainteresowaniem cieszą się także malutkie stacjonarne placówki firm, choćby kierowały trzon swojej działalności tylko na ograniczony lokalny rynek.
Choć w internecie znajdziemy wiele miejsc, gdzie możliwe jest bezpłatne zamieszczanie stałych reklam czy wpisów, jak choćby najpopularniejsze strony social media, to także tam zasady SEO mają swoje zastosowanie. Choć nie wpisujemy tam postów z całym artykułem o objętości kilkuset słów, to wraz z dopełnieniem obowiązków zgodności wpisu z tymi zasadami otrzymujemy od razu możliwość dotarcia do znacznie większej grupy odbiorców. Tam też możemy na własnej skórze bezpłatnie przetestować wynik każdego pojedynczego wpisu, gdy dostarczane są nam na jego temat wszelkie dostępne statystyki.
Czym jest artykuł SEO?
Wchodząc wreszcie w główne zagadnienie tego artykułu, dowiedzmy się, czym jest sam artykuł SEO i jakie zasady obowiązują podczas jego tworzenia. W pierwszej kolejności musimy zdać sobie sprawę czym tak naprawdę jest user experience, bo głównie od niego zależy jakość wykonanej przez nas pisarskiej pracy i powodzenia treści artykułu.
User experience to nic innego jak maksymalizacja zadowolenia czytelnika z otrzymanej, czytanej treści na stronie internetowej. Tym bardziej będzie on zadowolony z odebranych informacj,i im większe będzie w niej nagromadzenie wartościowych treści. Im lepszy research zrobimy, pisząc tekst, tym więcej przydatnych informacji możemy przekazać dalej. Ponadto równie istotną rolę odgrywa tu sposób jej formatowania, czyli prawidłowy podział na akapity, poprawność językowa czy też należyte rozmieszczenie chwytliwych nagłówków i samego tytułu, który powinien zachęcić do lektury.
Artykuły SEO spełniają jeszcze inne specyficzne wymagania, a wśród nich ważne są słowa kluczowe, ich nagromadzenie i prawidłowe rozmieszczenie w tekście. To przecież frazy, dzięki którym internauta najczęściej odnajdzie nasz artykuł i naszą witrynę w internecie. W dość odległych czasach, patrząc z perspektywy rozwoju, postępu świata komputerów i internetu, maksymalizowano nagromadzenie kluczowych fraz. Tak powstawały teksty zwane pieszczotliwie precelkami, gdzie o wydobycie jakościowej treści było wyjątkowo trudno.
Obecnie, po wielokrotnych zmianach algorytmów wyszukiwarek, słowa te powinny znajdować się w gramatycznie poprawnych oraz regularnie rozmieszczonych miejscach w takim artykule. Nie może być ich zbyt dużo ani nie powinny znajdować się zbyt blisko siebie. Im więcej tym lepiej z racji samego pozycjonowania tekstu i witryny, lecz przesada może działać także na naszą niekorzyść.
Czy warto przejmować się zasadami SEO copywritingu?
Zasady pisania artykułów SEO spełniają się w swojej głównej roli, czyli w pomocy w pozycjonowaniu witryny w wynikach wyszukiwania. O ile nam, naszej firmie, czy tylko naszemu bardzo osobistemu blogowi powinno zależeć na dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców, tak dzięki trzymaniu się zasad SEO podczas tworzenia treści tworzymy sami sobie tę wyjątkową szansę.
Można też pisać co się chce i jak się chce, bez przemyślenia i pomysłu na tekst, a nawet z głębokim przekazem, ale i tak nie dotrzeć do ludzi, którym mogłoby to w czymś pomóc lub wywołać dyskusję. Da się też dopracować artykuł pod wymagania SEO i zbudować dla siebie tę szansę na prześcignięcie konkurencji, dotarcie, do serc i rozumu, a i często tak bywa, że także do portfela swojego czytelnika i przyszłego klienta.